V Taliansku po taliansky

Bari

Južné Taliansko v auguste

Zas to letné obdobie, ktoré nemám rada na cestovanie! Sezóna júl/august predstavuje pre mňa obrovské množstvo ľudí na jednom mieste. Pôvodne sme chceli ísť zase s priateľom niekam aspoň na týždeň, ale žiaľ nedostal dovolenku. A mne sa samej doma nechcelo byť, keď je on na cestách tak som sa rozhodla, že zas vypadnem na pár dní niekam sama. Našla som lístky do Bari, tam aj späť za 60 eur aj s miestami pri okne ako inak zas cez Wizzair (Wizzair). Tento raz len s príručnou batožinou, čo bol pre mňa ruksak s pár letnými vecami. Pri krátkych cestách ak idem sama nepotrebujem veľa vecí. Hostel som našla tento raz cez Booking (Booking.com). Ubytovanie ma vyšlo s raňajkami na 4 noci 95 eur. Cesta z Viedne je pohodlná a z letiska som sa do mesta dostala vlakom za 5 eur. Vlaková stanica v Bari sa skladá z dvoch budov. Jedna patrí pre vlaky prichádzajúce z letiska a druhá časť sú vlaky, ktoré idú ďalej na juh Talianska. Moje ubytovanie bolo len 10 minút peši od stanice. Takže som si spravila aj pár plánov, čo všetko by som mohla vidieť. Podarilo sa mi Lecce, Polignano a Mare a krásne Monopoli.

Západ Slnka v Bari v časti ,,Pane e Pomodoro"

Bari v auguste

Prvé čo by som podotkla je, že Bari nemá žiadnú pláž. Je to hlavne prístavné mesto. Všetky krásne pláže, ktoré majú dobrý vstup do mora sa nachádzajú mimo mesto či už idete viacej na juh alebo naopak na sever. Ja som si pri tomto výlete zvolila cestu na juh, kde som našla pár dobrých miest kam som sa chodila rada kúpať. Lístky na vlak nie sú drahé a pláže nebývajú ďaleko od staníc. Druhá dôležitá informácia by bola, že v Taliansku len po taliansky a hlavne na juhu Talianska. Zabudnite tu na angličtinu. Ľudia nerozumejú ani slovo po anglicky alebo nebodaj nejaký iný jazyk, len taliančina a ruky nohy pomahájú. Čo som si všimla aj väčšina webových stránok z tejto oblasti je len po taliansky. Pri cestách vlakom som s veľkou radosťou využívala automaty v stanici.
,,Piazza Mercantile" a ,,Palazzo del Sedile"
Mesto má krásnu promenádu ,,Lugomare Araldo di Crollalanza", na ktorej som rada trávila večery a sledovala moje západy Slnka. Má aj svoje typické osvetlenie ,,čierne lampy". Najkrajšie západy Slnka mám z časti ,,Pane e Pomodoro". Medzi najzaujímavejšie pamiatky v meste by som spomenula ,,Basilica San Nicola"(Visit Basilicasannicola), ktorá sa svojou stavbou skôr podobá pevnosti ako kostolu. Bola dokončená v 12. storočí a je aj známym pútnickým miestom. V krypte sú pozostatky sv. Mikuláša. Ďalší krásny kostol je katedrála sv. Sabina ,,Basilica Cattedrale San Sabino", v jej podzemí sa nachádza krypta a archeologické nálezisko z rímskych čias. Na námestí ,,Piazza Mercantile" sa okrem úžasných reštaurácií a obchodíkov nachádza aj palác ,,Palazo del Sedile"(Clock Tower) s krásnou hodinovou vežou. Kúsok peši odtiaľto sa nachádza budova muzea ,,Museo Teatro Margherita". Pri tomto múzeu sa nachádza ďalšie známe námestie v Bari ,,Piazza del Ferrarese", kde sa nachádzajú krásne útulné reštaurácie a je odtiaľto príjemný pohľad na more. Z celého Bari je asi táto stará historická časť najkrajšia a aj najviac na mňa zapôsobila. Ešte spomeniem Švábsky hrad ,,Castello Normanno - Svevo"(Visit Puglia), ktorý zaberá veľkú časť starého mesta. Podľa legendy vraj tento hrad navštívil ,,František z Assisi". Krásny výhľad na more je aj z mestkých hradieb ,,Il Fortino di Sant'Antonio".
Typické uličky v Bari, kde krásne voní aviváž
Muratova štvrť ,,Borgo Murattiano" nesie meno podľa neapolského kráľa Joachima Murata, ktorý bol švagrom Napoleóna. Dnes patrí táto štvrť k novému mestu a oddeľuje ju od starého mesta elegantná ulica ,,Corso Vittorio Emanuele II". Staré mesto ,,Bari Vecchiaje typické svojími bielymi domami z vápenca a úzkymi uličkami oproti tomu nová časť Bari je typická veľkými farebnými stavbami, širokými a dlhými bulvármi. Mne prišla ako najkrajšia obchodná ulica tiahnúca sa priamo od hlavnej stanice až do starého mesta ,,Via Sparano da Bari". Nachádzajú sa tu najznámejšie módne domy a obchody. Pri ,,Univerzite" je pekný malý park na oddych a na konci ,,Via Sparano da Bari" sa nachádza už spomínana ulica ,,Corso Vittorio Emanuele II". Pekná ulica a dobrá aj na nákupy či zmrzlinu je bulvár ,,Corso Cavur". Tu som zas objavila krásnu ružovú čokoládovňu ,,Jérôme Chocolat" a kúsok od nej sa nachádzalo aj moje ubytovanie. V jednej jej časti sa nachádza aj krásna budova divadla ,,Teatro Petruzzeli"(Visit teatro petruzzeli).
Čokoládovňa ,,Jérôme Chocolat"
Na promenáde je ešte krásna budova múzea ,,Pinacoteca metropolitana di Bari" (Visit Pinacoteca Bari). Túto budovu je často aj s múzeom ,,Museo Teatro Margherita" vídať na fotografiach z Bari. Vrámci Bari sa dá dobre opaľovať na umelo vytvorenej pláži ,,Pane e Pomodoro" alebo ,,Torre Quetta" len vstup do mora je dosť daľeko. Napriek tomu, že som v Bari bola uprostred leta a teploty väčšinou boli nad 30°stupňov v meste nebolo cítiť obrovské teplo. Je to tým ako sú navrhnuté ulice starého mesta, čosi ako labyrint nekonečných nadchodov a podchodov. Chráni to pred vetrom od mora a v minulosti to slúžilo ako ochrana pred prípadným nepriateľom. Aj vďaka tomuto sa dá príjemne poprechádzať cez staré mesto. Mimochodom v starom meste je úžasne cítiť príjemnú vôňu, hlavne keď prúdi vánok od mora. Je to vôňa z prádla, ktoré sa súší všade okolo. Mám pocit, že Bari je moje najvoňavejšie mesto aké som doteraz navštívila. 
Promenáda ,,Lugomare Araldo di Crollalanza"
Mám veľmi dobrý pocit z tohto mesta.  Dá sa tu oddýchnuť v sezóne. Navštívila som medzitým i miesta, kde bolo riadne cítiť, že sú to turistické mestá. Určite čo ma sklamalo bolo navštívenie ,,Polignano a Mare", ktoré doslova praskalo vo švíkoch aké obrovské množstvo ľudí je tam v tomto čase. Taktiež v ,,Lecce" bolo cítiť, že je to známe turistické miesto. Jedine, čo ľutujem že som sa nevybrala do mesta ,,Alberobello". Chcela som tam ísť aj keď cesta je možná len autobusom alebo autom. Premýšľala som, že ak je sezóna a zažila som už jedno známe turistické mesto asi to nebude o nič lepšie. Ak si chcem oddýchnuť a užiť chvíle na danom mieste, nemám chuť sa brodiť medzi davmi ľuďmi. To potom príde akési sklamanie a na dovolenke či výlete nechcem mať tieto pocity.
,,Bari Vecchia"
Taktiež som zavrhla aj možnosť ísť do mesta ,,Matera", ktoré je nádherne a nezvyčajné svojím umiestnením. Tu je tiež dostupnosť len autobusom alebo autom. Teraz však viem, že ak nabudúce chcem navštíviť tieto miestá oplatí sa mi priletieť do Bari mimo sezóny a odtiaľ ďalej cestovať buď autobusom alebo vlakom. Bari je úžasný bod na preskúmanie južného Talianska, predovšetkým časti Apúlia taliansky ,,Puglia". Bola som tu 4 dni a dá sa tu stráviť aj dlhší čas tak týždeň a viac. Má dobrú polohu na spoznávanie okolitých miest.
,,Piazza Frederico II di Svevia"

Všetky fotky z výletu prikladám na Instagram Lilly travel diary



Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Kúsok z Monte Carla

Najvyhľadávanejšia destinácia v Apúlií

Ide sa po tričko do Antwerp