Brusel a jeho čaro

Brusel

Prvýkrát v Belgicku

Keď človeku rupnú nervy v práci a už má všetkého pokrk, dá výpoveď a rozhodne sa to nejako osláviť! Ako inak než dobrým výletom. Žiaľ môj parťák nemohol ísť, niekto predsa musí pracovať. V nemom úžase som premýšľala kam? Nechcela som ísť tento krát moc ďaleko a na moc dlho... ale strašne som chcela vypadnúť z Viedne a Rakúska!!! Lámala som si hlavu kam? Našla som celkom fajn cenu do Švédska, ale povedzme si úprimne, bol január chvíľu po Novom roku. To je ešte vonku  zima a Švédsko je docela blízko polárnemu kruhu. Takže moja druhá možnosť bolo Belgicko. Najskôr som ani nemala tušenia, že čo by som tam v zime mohla vidieť? A nebude tam veľká zima? Samozrejme som spravila v zápale nadšenia chybu. Kúpila som si lacnú letenku, tuším 78 eur to bolo tam aj naspäť s miestami pri okne, ale pozor Belgicko má 2 letiská!!! ,,Charleroi", kde lietajú nízkonákladovky a hlavné letisko ,,Zaventem". Bože, čo som sa ja nacestovala za tých pár dni v Belgicku... určite odporúčam kúpiť si lístok na Shuttle bus skôr, je to ekonomickejšie ak teda letíte na Charleroi. Pristátie na Charleroi bolo teda dosť poučné! Ak by som si objednala lístok na bus cez internet Flibco tak by som dosť ušetrila. Namiesto 5 eur za jeden smer som platila aj so spracovateľským poplatkom na mieste 15 eur. Za 50 minút som bola z letiska na vlakovej stanici Brusel Midi a inak wifi v buse je zadarmo, takže o zábavu v buse som mala alebo máte postarané.  Zo Zaventem to nie je ďaleko do centra Bruselu, je to okolo 20 minút cesta vlakom až do centra mesta. Hostel som mala rezervovaný cez portál Hostelworld (Hostelworld) kde som zaplatila malú čiastku ako zálohu za ubytovanie a zvyšok som už doplatila na mieste. 124 eur za 4 noci s raňajkami sa mi zdalo ako dobrá cena, na to že hostel bol kúsok od radnice a celého historického centra metropoly.
Atónium

Brusel

Na začiatok by som podotkla, že úradným jazykom je tu francúzština, ale dorozumiete sa tu v pohode aj v angličtine a holandštine. Brusel je hlavným mestom Belgicka a aj Európskej únie. Ja som si jeden deň užila len pešky a jeden deň som využila naplno hromadnú dopravu. To bol deň, keď som bola pozrieť aj sídlo Európskeho parlamentu. Stavba je obrovská a pre verejnosť je to len pár hodín cez týždeň otvorené. Vstup je samozrejme zdarma (Europe parlament). Ďalej čo určite treba vidieť ak ste v Bruseli je Atónium (Atomium) je to obrovská 165 biliónkrát zväčšenina kryštalickej mriežky železa vytvorená pri príležitosti svetovej výstavy ,,Expo 58 " v Bruseli v roku 1958. Hneď pri Atónium sa nachádza park ,,mini Európa" (Mini Europe) vstup je 15 eur, ale v mojom čase návšetvy Bruselu bol park zatvorený. Lístok sa oplatí kúpiť v sezóne na obe atrakcie, výjde to lacnejšie. Otvára sa od jari do jesene, na zimu je areál zatvorený. Dostupnosť na tieto miesta je buď metrom, čo som vyskúšala  ja alebo električkou. Treba však brať na vedomie, že je to cesta tak na 30 minút mimo mesto. Najznámejší národný symbol Bruselu a Belgicka je ,,Manneken Pis". Som čakala, že je to nejaká veľká socha, ale bola to maličká soška, teda lepšie povedané fontána. Nachádza sa kúsok od námestia Grand Place. Vrámci urologickej prehliadky sa dá ešte vidieť ,,Janneken pis" a ,,Zinneke pis". 
Grand Place v Bruseli
Aj keď som v Bruseli trávila čas v januári, chvíľu po Vianociach a Novom roku a v celom Belgicku akurát dávali dole vianočné vyzdobenie, malo to svoje čaro. Zbehla som si to mojej obľúbenej Hard rock cafe (Hard Rock Cafe), kde som si uchmatla moje tričko do zbierky. Človek tak niektoré veci nosí s úplnou radosťou, pretože mu pripomínajú krásne chvíle a zážitky. Na oddych je krásny ,,Bois De La Cambre park". Keď som to odfotila si niektorí chvíľu mysleli, že je to fotka z Berlína. 
Bois De La Cambre park
Výhľad na Brusel
Počas dňa, kedy som si kúpila 24hodinový lístok som mala najväčšiu možnosť vidieť veľa z Bruselu. Doprava je super. Určite by som nevynechala výhľad z veže radnice na Grand Place, len mne sa to už vrámci mojich 2 dní v Bruseli nepodarilo. Zvonka som mala možnosť obdivovať Royal Palace, kúsok odtiaľ peši, stihnete vidieť múzeum hudobných nástrojov. Je to prekrásna stavba a nedá sa prehliadnúť až sa príde na Mont des Arts odkiaľ je zas krásny výhľad na Brusel. Tu pri prekonaní schodov a jednej uličky sa dostanem kúsok od Galérie Saint Hubert/Sint Hubertsgalerijen, kde som si stihla kúpiť úžasnú belgickú čokoládu. Stále mám dilemu, ktorá čokoláda je lepšia belgická alebo švajčiarská? Z opačnej strany Mont des Arts sa za par minút dá dostať k ďalšej zaujímavosti Bruselu, a to je katedrála sv. Michala a sv. Guduly. Svojou stavbou pripomína Notre Dame v Paríži.
Najlepšia pochúťka Belgicka sú jednoznačne Wafle
Moje dojmy na toto mesto sú veľmi dobré a rada by som sa sem ešte na pár dni vrátila, ale určite v teplejších mesiacoch aby som mohla vidieť viac zo záhrad a parkov Bruselu. Najväčšie sklamanie pre mňa bolo asi, že som sa tešila na botanickú záhradu Jardin Botanique a pani pri okienku mi povedala, že je objekt v rekonštrukcii a rastliny tam nie sú. Čo som čítala a hľadala zaujímavosti pre inšpiráciu na tento výlet som nachádzala tak maximálne do 10 opakujúcich sa zaujímavosti v Bruseli, ale na vlastné oči som zistila, že Brusel má na viac ako 8-10 zaujímavých miest, takže sa ho oplatí vidieť tak na týždeň a popri tom si spraviť aj výlet do nejakého iného mesta ako Bruggy, Antwerpy, Gent alebo Ostende. Mne sa podarilo vidieť Antwerpy a Bruggy a obe mestá sú prenádherne. A ešte som zistila, že Belgicko je domovom modrých Šmolkov a Tintina.
Radnica v Bruseli
Všetky fotky z výletu prikladám na Instagram Lilly travel diary

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Kúsok z Monte Carla

Najvyhľadávanejšia destinácia v Apúlií

Ide sa po tričko do Antwerp