Ide sa po tričko do Antwerp

Antwerpy

Malý výlet do neznáma

Keď som dorazila do Bruselu a zistila som, že je tu Hard Rock Cafe mala som obrovskú radosť. A čo povedať na to, keď som zistila že je aj v Antwerpách!!! Najskôr som mala v pláne, že zo skoro 4 dní čo som v Belgicku si dám len Brusel a Bruggy. Lenže pán Boh dá a ja samozrejme, že zmením! Lákadlo trička bolo obrovské, hlavne keď ich zbieram. Samozrejme, že som neváhala... premýšľala, že ako matematicky by som všetko vypočítala tak aby môj zisk z ciest bol čo najväčší a ja som nebola úplne odrovnaná. Zmierila som sa s tým, že má celý čas pršať. Čo už? Aj také počasie musí byť a ja budem mať fotografie s dažďom. Ale nič sa nedá vyrovnať pocitu dobrodružstva. Zistila som som si všetko čo sa dalo cez internet zistiť o Antwerpách. Vedela som len, že je to svetové obchodné mesto na obchod s diamantami. To ma naučili ešte za čias základnej školy. A ešte, že tadeto premáva TGV smer Paríž - Amsterdam.
Hlavná stanica v Antwerpách

Antwerpy

Lístok z Bruselu do Antwerp bol 14 eur tam aj naspäť a cesta trvala 1 hodinu. Cesta vlakom bola veľmi pohodlná, i keď som našla že cesta autobusom by vyšla lacnejšie, ale nie je nad ničím nerušenú cestu vlakom. Keď som vystúpila z vlaku nestačila som sa čudovať, že kde to som?! Stanica je obrovská, má 4 podlažia a 3 z nich sú v podzemí. Moje sa samozrejme nachádzalo najnižšie na -3. To keď sa tu niekto ponáhľa na vlak a z ulice musi zbehnúť ešte 3 poschodia dole asi moc nepoteší. Keď som sa dostala na prízemie, oči mi nestíhali ako obdivovali krásu budovy! Celá budova je úplny skvost! Videla som množstvo vlakových staníc, ale táto má zatiaľ moje prvé miesto. Hneď pri stanici sa nachádza ZOO (ZOO Antwerpen), ja som v čase mojej návštevy nebola v jej areáli, ale je to veľký areál. Je to jedna z najstarších ZOO na svete. Vydala som sa smerom do centra mesta.
Krásne sochy v Antwerpách
Hneď kúsok od stanice som natrafila na budovu opery. Ďalej do centra som pokračovala nákupnou ulicou Meir, o ktorej som sa neskôr dozvedela, že je aj nadrahšou ulicou v meste, kde sa prenájmy šplhajú do astronomických výšok. Nachádza sa tu aj obchodný dom ,,Stadtsfeestzaal", ide o štýlovú retro budovu. Kúsok od tejto mega dlhej ulice som objavila kostol ,,Sint Jacobskerek", ktorý je miestom posledného odpočinku Paula Petra Rubensa. Na konci tejto úžasnej ulice som sa vydala ulicou Sint Katelijnevest, ktorá ma doviedla až ku kostolu ,,Sint Carolus Broomeuskerk".
,,Sint Carolus Broomeuskerk"
A to som sem prišla len pre tričko. Trochu som sa ešte pomotala uličkami a ani už neviem či pomocou máp alebo bola to len náhoda som došla na námestie ,,Grote Markt". Dominantou námestia je radnica ,,Stadthuis van Antwerpen" a uprostred tohto námestia sa nachádza uctievaný symbol Antwerp bronzová socha hrdinu Silvia Braba. Kúsok od tohto všetkého sa nachádza najkrásnejšia gotická stavba Antwerp, ktorá je aj plošne najväčšou katedrálou na území celého Belgicka a Holandska. Ide o katedrálu ,,Onze-Lieve-Vrouwekathedraal", kde sa aj nachádzajú 4 obrazy od P.P. Rubensa. V čase mojej návšetvy mesta bola katedrála v rekonštrukcii, takže som nemala možnosť sa pokochať jej celou krásou. Jej veža je 123 m vysoká. Architektúra celého okolia je rozprávková. Je neuveriteľné, čo dokázal vytvoriť človek v tej dobe. 
Socha ,,Silvia Braba" a katedrála v pozadí
Pri všetkom čo som za tu chvíľu videla som sa konečne dostala na námestie ,,Groenplaats", ktorému dominuje socha Paula Petra Rubensa a nachádza sa tu aj moja Hard Rock Cafe. Samozrejme, že som sa nachádzala na mieste skôr ako bola otváracia doba, takže pokým otvoria som sa ešte prešla po okolí. Kamarát mi poradil, že keď som už tam nech si pozriem muzeum ,,Museum aan de Stroom"(MAS).
,,Museum aan de Stroom"
Pokým som prišla na toto miesto tak som opäť videla kus z mesta. Pripomínalo mi to čosi ako byť zas v Amsterdame. ,,MAS" by som chrakterizovala ako museum moderného umenia. Väčšinou sa v ňom nachádzajú rôzne výstavy a vyhliadka z hora je zadarmo, ale ja som si kupila lístok, bo som bola zvedavá, čo všetko by som tam mohla vidieť. Ale ak nie ste uchvatený práve tým, čo majú v ponuke, neodporúčam do toho investovať peniaze. Za ten prenádherný výhľad na mesto sa nemusí platiť.
Výhľad z ,,MAS"
Cestou naspäť som už išla len pre tričko a kochala sa krásnou architektúrou mesta. Dala si niečo dobré na jedenie a vrátila sa späť na ulicu Meir, kde sa mi zas úplnou náhodou podarilo nájsť múzeum Paula Petra Rubensa (Rubens Museum). Vstup ma vyšiel na 8 eur a toto fakt stálo za to!!! Po vstupe do jeho domu som mala pocit, že som sa ocitla v inom storočí. Jeho dom je nádherný a ešte viac sa mi páčila záhrada. Úžasné miesto, veľmi odporúčam. Na chvíľu zabudnúť na to, kde som a v akom čase. Inak v tomto prípade je úplne jedno aké počasie je vonku! Po ceste smerom späť na vlakovú stanicu som premýšľala či si ešte pozriem diamantovú uličku, ale začalo strašne pršať takže som si povedala, že asi treba v najlepšom prestať. Bola som tam celý deň a za ten deň som stihla vidieť naozaj dosť z Antwerp. Pôvodný plán bol ostať tam len chvíľu a kúpiť si tričko. Len jedna vec ma mrzí, čo som nevidela. Je to zámok Het Steen (Het Steen). Nachádza sa len kúsok od múzea MAS. Mňa toto mesto očarilo, aj keď som sa stretla s názorom, že bolo od neho viac očakávania. Ja som nemala žiadne očákávania, a to ešte celý deň pršalo a aj napriek tomu mám odtiaľto krásne spomienky a fotografie.



Všetky fotky z výletu prikladám na Instagram Lilly travel diary





Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Kúsok z Monte Carla

Najvyhľadávanejšia destinácia v Apúlií