Bruggy cesta do minulosti

Cesta do čarovných Brugge

Môj super plán

Keď som sa rozhodovala, ktorý deň si zvolím na Bruggy, tak som sa hlavne rozhodovala podľa počasia. Myslím si, že každý kto niekam príde chce mať pekné zážitky a v tejto šialenej dobe hlavne krásne fotky. Vôbec som nevedela do čoho sa púšťam, vedela som len... cesta z Bruselu do Brugg trvá vlakom hodinu a pól. Rozhodla som sa ísť v sobotu, kde mi automat v stanici odpourčil si kúpiť lístok na víkend, vraj je lacnejší ako na jeden deň. Vlak mi išiel asi za polhoďku a keď som zistila, kde sa nachádza moje nástupište, tak som sa modlila aby tá obrovská kopa ľudí čo stojí na nástupišti nešla so mnou. Opak bol však pravdou, ale vlak i tak nebol plný. V pohode som si našla miesto pri okne a sledovala som názvy miest, kde vlak cestou stál. Posledná zástavka končila v meste Ostende pri mori. Teraz tak premýšľam prečo som radšej nešla tam? To by som si mohla povedať, že som aspoň tento rok videla moje milované more! Ale žiaľ alebo možno našťastie som vystúpila v Bruggách
Výhľad z Belfortu na Bruggy

Brugge

Vlaková stanica v Bruggách je docela malá, očakávala som niečo väčšie už len kvôli popularite daného miesta, ale... bez mapy a navigácie som sa vydala za davom ľudí, ktorí akoby išli v skupinách, som sa dostala na miesto ,,Concertgebouw Circuit" (Concertgebouw) je koncertná sála odkiaľ začalo moje spoznávanie Brugg. Vydala som sa ulicou Zuidzandstraat, ktorá mi pripomínala svojimi malými obchodíkmi nákupnu zónu. Všade samé obchodníky, ale v krásnych domčekoch. Moja prvá zástavka bolo miesto ,,Vlaamse primitieven". Ide o malé námestie s krásnym impozantným kostolom ,,St. Salvatorkathedrale". Po podrobnom preskúmaní okolia som sa už z mapou sústredila na miesto ,,Markt" na mape. Jedná sa o hlavné námestie v Bruggách. Nachádza sa tu pomník, krásne malé kaviarničky a reštaurácie, no impozantnou stavbou na tomto námestí je ,,Belfort" (visit Belfort). A keď zistím, že sa dá ísť hore do veže, neváham ani minútu a už si kupujem lístok aby som vyšľapala 366 schodov. Veža je vysoká 83 metrov, nachádzajú sa v nej aj zvony, takže keď sa to rozozvučí je to statočne počuť! Výhľad je však na nezaplatenie!!! Vidím celé Bruggy a okolie, tá krása sa ani slovami nedá opísať. A čo človek samozrejme nesmie vynechať, keď je v Bruggách? Waffle!!! Tie sú tu tuším ešte chutnejšie ako v Bruseli. Podľa mapy sa rozhodnem ako si spravím plán a čo všetko ešte chcem vidieť a stihnúť, veď mám na to celý deň a ešte aj počasie sa vyjasňuje, čo viac si priať? Na zahnanie hladu si nájdem miestečko v Pizza Hut. Tak čo už, dostala som chuť na pizzu. Cítim sa tu ako v rozprávke. Je neuveriteľné, že sa tu nachádzam!!! Ani vo sne by ma to nenapadlo ako krásne tu je!
Typické uličky v Brugách
Najfotogenickejšie miesto v Brugách

Zaujímavosti v Bruggách

To zhrniem do pár viet. Všade je čosi prekrásne, čo nedokážem popísať slovami. Akoby som sa zastavila v čase, tak mi príde toto miesto. Ale určite treba vidieť Belfort a vyštverať sa hore, prezrieť si celé námestie s krásnymi a zaujímavými budovami a hlavne výhľad na celé mesto. Ďalej si prezrieť zámok Brugse Vrije (Visit Brugse-Vrije) a kaplnku pri ňom Basiliek van het Heilig Bloed (Basilica of the Holy Blood) pozrieť si Gruuthuse Museum (Visit Gruuthusemuseum) a kostol ,,Church of Our Lady", kde sa nachádza plastika od Michelangela ,,Madonna and child". Begijnhof je kúzelne miesto nachádza sa tu rád mníšok, takže tu sa treba pohybovať potichu! Prejísť sa po mestečku, obdivovať čarovné domčeky a ich architektúru. Previesť sa na ľodke po Bruggách.  Toto mi odporučila kamarátka, ktorá žije v Luxembrusku, že ak som v Bruggáh musím  to bezpodmienečne vyskúšať. Vidieť svet z inej prespektívy. Stojí to len 10 eur a dá sa platiť len v hotovosti. Ujo kapitán spraví aj výklad k tomu, kde sme, čo vidíme a ako vznikali Bruggy. Je to môj najlepší zážitok z Brugg. A samozrejme vyfotiť si najfotogenickejšie miesto Brúgg ,,Rozenhoedkaai en Brugse reien".  To nesmie chýbať. Miesto je ľahko dostupné a človek hneď zistí, kde to je, pretože je tam vždy nejaká masa ľudí. Potom už nasleduje len moment, kedy si treba jednoducho vychutnávať radosť so života!
Tá najlepšia odmena

Moje dojmy z Brúgg

Sem by som sa ešte veľmi rada vrátila. Páčilo sa mi tam veľmi. Škoda, že som tam neostala aspoň na jednu noc. Bol by to naozaj super zážitok. Cesta z Bruselu je pohodlná, dostupnosť a vzdialenosť od vlakovej stanice do centra je len pár minút. Čo najviac ľutujem, že som nebola v časti, kde sa nachádzajú veterné mylny. To som si všimla na mape až keď som ju otočila vo vlaku. To bol ten moment, ktorý človeka aj zamrzí. Až neskôr som na ,,Google maps" zistila, že z Brugge ide kanál až k moru! Ale to sú tie momenty, kedy všetko zistím až keď prídem domov. Jediný mínus na Brugách by som videla asi v množstve turistov v sezóne. Ja som bola v januári a už len cez víkend je tam veľa ľudí. Skôr by som sa sem vybrala cez týžden ako cez víkend. 

Všetky fotky z výletu prikladám na Instagram Lilly travel diary

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Kúsok z Monte Carla

Najvyhľadávanejšia destinácia v Apúlií