Moja prvá cesta na azúrové pobrežie

Cesta do Nice atď...

Francúzsko

Takže ako a kde mám začať? Prečo práve Nice a Francúzsko? Hneď na začiatok... ako inak bol to spontánny výlet, úplna náhoda, že práve sem ma zaviedli moje kroky a myšlienky. Keď som hľadala kam pôjdem tento krát aj s priateľom, napadlo ma Nice za výhodnu cenu. Veď prečo nie? Nikdy som poriadne vo Francúzsku nebola, to nerátam keď som bola v Genéve a vyšla lanovkou na ,,Le Mont Saléve". Ani som sa ho nepýtala a bukla všetko potrebné, samozrejme sme si zaplatili aby sme sedeli pri sebe, keďže kamarátka raz išla cez Kiwi a zaplatila si len za priority, čo jej síce pomohlo pri storne letu, ale počítač im vygeneroval náhodne miesta, takže sedeli mega ďaleko od seba. S Wizzair som nemala problém akurát tak batožina sa vždy oplatí ak si ju zaplatíte aj s letenkou, teda dáte si priority, vo Viedni to bolo síce len 25 eur čo som musela doplácať no pri ceste naspäť to už bolo krásny 60 eur... takže pozor na batožinu! Ja som dosť draho prerobila, ale moja chyba. Dá sa to nazvať začiatočníckou chybou, no čím viac cestujete tým viac sa to o systéme a spoločnostiach naučíte. Som však šťastná, že sa môj kufor viezol so mnou a nie niekam inam a neostala som len s vecami od priateľa a zas kupovať si veci v Nice by nebolo práve najrozumnejšie, keď je tam docela draho... 

,,Ja a moje hlboké zamyslenie nad životom"

Nice a Azúrové pobrežie


Najskôr som premýšľala, čím to je, že voda v mori je tak azúrovo modrá, ale vysvetlenie je jednoduché. Je to tým, že pláž má kamienky. Hádanka je tým pádom vyriešená. Na nás ako pár Nice zapôsobilo dvoma spôsobmi, najskôr že wow!!! Nádhera, pobrežie je prenádherne, čisté a upravované... ale má to aj svoje tieniste stránky, mesto nie všade je krásne čisté, našli a videli sme aj špinavé a smradľavné časti Nice. Na Instagrame mám dokonca sledovateľa Nice.is.dirty takže aj tu je kúsok pravdy! Francúzi sú však veľmi milý a priateľský národ. Keď sme tak blúdili mestom a premýšľali ako sa dostaneme tam hore k tej krásnej vyhliadke nad mestom, nám jeden Franúz poradil a porozprával ako sa tam dostaneme. Zároveň nám povedal, čo všetko vidíme cestou k nášmu cieľu. Ani Google maps sme nepotrebovali!!! Jedlo sme vyskúšali čo sa dalo vrámci našich možností.  No je pravda, že podniky na promenáde sú drahšie ako tie v meste. Skúsili sme všetko, jedine čo nás najviac sklamalo, bolo raz večer naša večera v Mekáči, a bol to ten na promenáde pri hoteli a kasíne. Jedným slovom des!!! Bol to top zážitok pre nás! Asi to bol bezdomovec, opilec ani sme to nevedeli poriadne identifikovať kto to vlastne bol?! Vieme len chcel po nás aby sme mu objednali jedlo a samozrejme aj zaplatili!!! Naše jedlo bolo strašné, boli sme sklamaní ako očakávali sme všetko možné, ale toto?! Hej vieme, že to nikdy nevyzerá ako na obrázku, ale to čo nám naservírovali bolo neuveriteľne smutné a nechutné!!! Vo Francúzsku to bola naša prvá zlá skusenosť z mekáčom, v Nice sme uz do žiadneho Meku nevkročili. Odporúčam však iné jedlá v meste. Hlavne na Rue de France

Hotel ,,Le Negresco"

Zaujímavosti v Nice

Moje top miesta v Nice sú určite:

Promenade des Anglais 
Šesť kilometrov dlhú promenádu popri mori musí navštíviť každý, kto sa aspoň na krátku chvíľu zastaví v Nice. Celá promenáda je lemovaná palmami a najznámejší hotel sa nachádza približne v  jej strede a volá sa ,,Le Negresco" čo je pre Nice čosi ako pre Paríž Eiffelovka.  Na fotkách sa krásne vynímajú modro-biele slnečníky na pláži. My sme si to tu najviac užívali, kúpali sa a opaľovali. Cez cestu sme mali hotel, tie na promenáde sú cenovo docela drahé! Takže si treba premyslieť koľko penazí sa investuje do ubytovania. Na konci promenády v kopci sa nachádza obľúbená atrakcia na fotenie #ILOVENICE a krásny výhľad na pláž, more a celé okolie. 

Námestie Massena
Je to miesto, kde sa staré mesto stretáva s novým mestom. Najznámejšie námestie v Nice uprostred   sa nachádza fontána ,,Fountaine de Soleil", ktorej bronzové časti znázorňujú planéty a solárny systém. Kúsok odtiaľ sa začína nákupná zóna Rue de France. A ešte vrámci toho námestia sa tu nachádza ,,Miroir d'eau" teda zrkadlová fontána asi tak by som to preložila.

Notre Dame de Nice
Svojou podobou pripomína parížsky Notre Dame a je to najväčšia bazilika v celom Nice a je 150 rokov stará. Dá sa ľahko nájsť smerom od mora na vlakovú stanicu. 

Parc du Château
Nádherný park vo výške 100 metrov nad morom ponúka úžasnú panorámu mesta, promenády a mora. Nachádza sa tu aj pozostatky zámku z 12. storočia, po ktorom je park a kopec pomenované. 

Známe miesto, kde sa turisti radi fotia
Pre zaujímavosť som úplnou náhodou už doma našla seriál Riviera (Riviera ), kde sú všetky známe miesta, kde sme sa aj my nachádzali. Je úžasne si takto zaspomínať, že aj my sme tam boli ako tie filmové postavy, akurát len náš príbeh je trochu menej akčný. Myslím si, že každý si tam nájde svoje pre a proti, však každý z nás je iný, a preto je svet tak krásne miesto! Podľa mňa sa tam určite oplatí ísť aspoň raz za život. Nám úplne stačil týždeň i to sme sa občas nevedeli dohodnúť kam a čo podniknúť. Viac ako Nice sa nám pačilo v dedinke za Nice ,,Villefrance-sur-Mer". A samozrejme stihli sme aj Monaco. Jedine čo ma naozaj mrzí je, že sme sa nestihli pozrieť aj do Mentonu, videla som na internete mnoho krásnych fotiek odtiaľ. Žiaľ snáď sa nám to podarí niekedy inokedy. Život je plný prekvapení!

Pláž v Nice


Všetky fotky z výletu prikladám na Instagram Lilly travel diary

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Kúsok z Monte Carla

Najvyhľadávanejšia destinácia v Apúlií

Bruggy cesta do minulosti